Gå ikke ned på udstyr når du gamer

Respawn Gaming anmeldelse

Nogle tror, at gaming bare er computerspil. Her tager de fejl, for med gamaing er der tale om en hel livsstil, hvor man giver sig selv fuldt og helt og ofte bruger rigtigt mange timer på denne gribende interesse. Når man dyrker en aktivitet så intenst som mange gamere gør, er det vigtigt at udstyret er i orden, det ved alle gamere. Her ser vi på tre typer af udstyr, som man som gamer bør have fokus på.

En god gamerstol kommer man ikke udenom. Det går ikke at man ikke sidder godt og ikke kan koncentrere sig om spillet, men også andre ting kan altså have betydning for, hvor godt man præsterer i spillet og for oplevelsen som helhed.

Sørg for at have den rigtige telefon

Når man sidder og gamer, har man ofte sin telefon inden for rækkevidde for at kunne ringe op til sine med-gamere, hvis man af en eller anden grund ikke kan komme i kontakt med dem inde i spillet. Der er dog også en anden vigtig grund til at have sit telefonudstyr i orden, herunder et iPhone 13 Mobilcover, nemlig at kunne ringe efter en pizza, når man bliver sulten. Alle ved, at pizza er den optimale kost for en gamer, og derfor er det afgørende at kunne fremskaffe dette nærende brændstof hurtigt.

Køb et godt headset

En anden vigtig ting at tænke på som gamer er at have et godt headset. Headsettet er helt uundværligt for spillet, da man dels får den bedste lyd med et headset, men også har brug for det til at være i kontakt med sine medspillere. Herudover er det praktisk for resten af familien og eventuelle naboer ikke at kunne høre hyl og skrig fra gamerhulen, når der spilles. Der findes en lang række af headset, og de gode er ofte relativt dyre, men denne investering betaler sig, da god lyd er en stor del af oplevelsen. Et gamer headset kan være en god gaveidé, når gameren har fødselsdag eller måske skal konfirmeres.

Vælg de bedste skærme

Det sker, at forældre tror, at gameren bare kan bruge en gammel skærm, som man alligevel havde stående i kælderen eller pulterrummet, eller at man bare kan finde noget på et loppemarked, men her tager man fejl. Lige som et godt headset er vigtigt for lyden, er gode skærme af stor vigtighed for at kunne se alle detaljerne i spillet og ikke mindst få den bedste oplevelse af den ofte meget flotte grafik, som tidens spil tilbyder. Her går det ikke at billedet flimrer, farverne er forvrængede eller at billedet er sløret, da vil man blive sur og irriteret og få en dårlig oplevelse. Skærme er altså noget, enhver gamer bør prioritere, og noget som de øvrige i husstanden må have forståelse for. Som med headset er en god skærm også noget, man kan skrive på indkøbssedlen, når man skal ud at købe gaver til gameren, og ligeledes kan gameren med fordel ønske sig disse ting til jul og fødselsdag.